| Subcribe via RSS

Browse > Home / / Blog Article: Aku terima nikahnya ...bhgn 2

Aku terima nikahnya ...bhgn 2

Tuesday, November 25, 2008 | Posted in


Titik tolak kita berkahwin

Kerana apa ?
Kerana nafsu ?
Kerana penerniagaan kelurag
Kerana nak rapatkan kekeluargaan
Kerana nak ramaikan anak keturunan
Kerana boring dan lonely sorang diri?
Kerana nak ada org tolong uruskan kehidupan kita?

Jadi APA TUJUAN KITA KAHWIN

“Siapa yang Hijrahnya untuk Allah dan Rasul, maka Hijrahnya adalah untuk Allah dan Rasul. Siapa yang Hijrahnya untuk dunia yang diburu atau wanita yang ingin dinikahi, maka Hijrahnya untuk apa yang di niatkan …” (Hadis

kita akan dapat apa yang kita impikan. Malanglah..jika kita hanya berkahwin hanya untuk tujuan kedunian semata-mata. Lupakah kita akan kehidupan akhirat..
Nikmat paling besar kita berkahwin adalah …isteri/suami kita membantu urusan ASASI kita sebagai hamba kepada ALLAH. BIla berkahwin ,insyaAllah Urusan kita terjaga.

Yang lainnya adalah BONUS bukan Matlamat. Ada org berkahwin tetapi tidak mempounyai anak ..tetapi mereka bahagia kerana mereka kahwin bukan bermatkamatkan anak. Adaorg kahwin tetapi hidup mereka serba sederhana, mereka bahagia dan tidak merungut kerana mereka bukan kahwin untuk kaya.


Ini bukan bermakna …sebuah rumahtangga yang berpaksikan ISLAM itu akan bersifat boring, skema dan sunyi dari keseronokkan, miskin …TETAPI rumah tangga inilah yang sepatutnya PALING BEST !!

Keluarga ini berhibur , bergelak ketawa dan bermanja …keindahan yang tiada penghujung. Ahli keluarganya dididik dengan akhlaq Islam , mereka matang dalam berbincang dan bijak dalam berhujah. Keluarga ini menjadi qudwah kepada keluarga yang lain. Keluarga ini menjadi permata masyarakat

bersambung...

0 Responses to "Aku terima nikahnya ...bhgn 2"